Първа Б група "Мечо Пух"
Първа Б група " Мечо Пух "
Ст.учител: Елена Атанасова
Ст. учител: Катя Милкова
Помощник - възпитател: Диляна Петрова
3 март свещена дата за всеки българин - 4Б група "Мечо Пух" 2024
Фестивал "Коледарче" с участие на група "Мечо Пух" 2023
Концерт за децата със специални потребности
"Даровете на природата" - 2 заключителен етап
"Даровете на природата" - 1 етап
Откриване на уч 2023-24 год в сграда "Усмивка" група "Мечо Пух"
Открит урок пред родителите - 3 Б група "Мечо Пух"
Довиждане, Есен в група "Мечо Пух"
За здрави и бели зъбки в група "Мечо пух"
Уважаеми родители, това е линк към Познавателна книжка №1 и 2, която можете да ползвате за занимания с децата!
Електронна платформа на Изкуства
18.12.2020г. Петък
Образователно направление:"Изобразително изкуство"
Ядро:Изобразителни материали и техники.Моделиране.
Тема:"Коледна погача"
Задачи:Да изгражда умения за моделиране на нов образ,чрез сплескване на овална форма.
Формиране на начални умения за създаване на украса чрез гравиране.
Образователно направление:"Физическа култура"
Ядро:Игрова двигателна дейност.
Тема:"Аз дясната ръка напред ще подам"
Задачи:Да изпълнява естествено-приложни движения в подвижни игри.
Да проявява емоционална удовлетвореност от игровата дейност.
17.12.2020г. Четвъртък
Образователно направлание:"Физическа култура"
Ядро:Спортно-подготвителна двигателна дейност.
Тема:"Туристическо ходене"
Задачи:Да придобие представа за туристическа разходка.
Да умее да седвижи в група и разбира за безопасното поведение в парка.
Образователно направление:"Конструиране и технологии"
Ядро:Обработване на материали,съединяване и свързване.
Тема:"Шишарка" Новогодишна украса
Задачи:Формиране на представа за природни материали и възможности за тяхното използване.
16.12.2020г. Сряда
Образователно направление:"Математика"
Ядро:Равнинни фигури и форми
Тема:"Квадрат"
Задачи: Формиране представа за геометрична фигура квадрат.
Да обследва модел на геометрична фигура квадрат.
Да избира и назованата фигура.
Образователно направление:" Музика"
Ядро:Възпроизвеждане.
Тема:"Звънят звънчета"
Задачи: Заучаване на песента.
Да пее научени кратки песни.
15.12.2020г. Вторник
Образователно направление: "Български език и литература"
Ядро:Възприемане на литературно произведение
Тема:"Среща с Дядо Коледа" Ангелина Жекова
Задачи: Да възприема кратък разказ.
Да назовава основните герои.
Да различава начало и край на литературното произведение.
Образователно направление:"Изобразително изкуство"
Ядро: Художествено възприемане.Изобразителни материали и техники.
Тема:"Коледни подаръци"
Задачи:Да усъвършенства уменията си за изтегляне на прави линии с четка и готово разредени бои.
Да движи четката в хоризонтална посока.
Да назовава правилно предложените цветове.
Образователно направление: "Физическа култура"
Ядро:Спортно-подготвителна двигателна дейност.
Тема:"Елементи от баскетбол и хандбал"
Задачи: Да проявява елементарни умения за хвърляне и подхвърляне на топка отбаскетбол и хандбал.
Да хвърля гумена топка с две ръце нагоре.
Изпълнява СПИ:"Подхвърли по-високо" "Хвърли по-далеко"
14.12.2020г. Понеделник
Образователно направление:"Околен свят"
Ядро:Културни инационални ценности
Тема:"Среща с Дядо Коледа"
Задачи:Да различава предмети,които са част от празничната среда.
Демонстрира готовност и желание за участие във фолклорни празници и игри.
Образователно направление: "Музика"
Ядро: Възприемане.
Тема:"Звънят звънчета"
Задачи: Възприемане текста на песента"Звънят звънчета"
Да стимулираме интереса на децата да пеят.
11.12.2020г. Петък
Образователно направление: "Изобразително изкуство"
Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.
Тема:"Снежен човек"
Задачи: Да създава образ чрез апликиране,като комбинира различни по големина,готово изрязани кръгли форми.
Да обогати образа с апликирани или нарисувани с графичен материал детайли/очи,нос,уста,шапка,метла.
Образователно направление: "Физическа култура"
Ядро: Игрова двигателна дейност.
Тема: "Кой пръв?"
Задачи: Да бягя в различни посоки, редувано с ходене.
Да проевява емоционална удовлетвореност от игровата двигателна дейност
.
10.12.2020г. Четвъртък
Образователно направление :"Физическа култура"
Ядро:Естествено-приложна двигателна дейност.
Тема: "Лазене от колянна опора към цел"
Задачи: Да лази от колянна опора към цел,като ръцете са на ширината на раменете, главата е изправена, а погледът е напред.
Търкаля топка от клек с две ръце към предмет.
Да прави разлика между различните естествено-приложни двежения.
Образователно направление: "Конструиране и технологии"
Ядро: Обработване наматериали, съединяване и свързване. Конструиране и моделиране.
Тема: "Снежно дърво"
Задачи: Да възпроизвежда показана от учителя последователност за създаване намодел.
Да усвои начини за свързване с пластичен материал чрез забождане.
09.12.2020г. Сряда
Образователно направление:" Математика"
Ядро: Количествени отношения
Тема: "По колко са?"
Задачи: Да брои до три.
Да сравнява количества в две предметни групи.
Образователно направление:" Музика"
Ядро: Музика и игра
Тема: "Пеят, скачат, палците"
Задачи: Да изпълнява ритмични движения в кръг.
08.12.2020г. Вторник
Образователно направление: "Български език и литература"
Ядро: Възприемане на литературно произведение
Тема: "Зимна радост" от Елисавета Багряна
Задачи: Да възприема кратко стихотворение.
Да разбира съдържанието на литературното произведение.
Образователно направление: "Изобразително изкуство"
Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.
Тема: "Първи сняг"
Задачи: Да има представа за характерните особености на изобразяваните обекти.
Формиране начални умения за създаване на пейзажна рисунка върху цветна основа.
Да нанася свободно и ритмично къси линии с върха на обла четка.
Образователно направление: "Физическа култура"
Ядро: Естествено-приложна двигателна дейност.
Тема: "Търкаляне на топка между две деца"
Задачи: Да търкаля топка с две ръце, между две деца на разстояние 1,5-2 метра.
Да ходи в колона и изпълнява изправителни упражнения.
Да бяга в различни посоки, редувано с ходене, при даден вербален сигнал.
07.12.2020г. Понеделник
Образователно направление: "Околен свят"
Ядро: Самоутвърждаване и общуване с околните.
Тема: "Зимни игри"
Задачи: Да участва в игри с други деца.
Да назовава игрови средства, роли и правила.
Да участва с радост и удоволствие.
Образователно направление: "Музика"
Ядро: Възпроизвеждане
Тема: "Зима е на пързалката"
Задачи: Да заучава песента.
04.12.2020г. Петък
Образователно направление: "Изобразително изкуство"
Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.
Тема: " Коледна елха"
Задачи: Да апликира образ от готово изрязани триъгълни форми.
Да комбинира фигурите по брой, цвят и големина.
Да залепва формите с лепило в средата или в ъглите.
Образователно направление: "Физическа култура"
Ядро: Игрова двигателна дейност
Тема: Музикални подвижни игри / МПИ /
Задачи: Да изпълнява двигателни действия в подвижни игри за развитие на музикално-двигателни способности.
Да проевява двигателна активност и емоционална удовлетвореност от игровата двигателна дейност.
Да изпълнява МПИ: "Нашият Мечо", "Балонът се надува", "Имам две ръчички"
03.12.2020г. Четвъртък
Образователно направление: "Физическа култура"
Ядро: Естествено-приложна двигателна дейност
Тема:" Зайко" Подскачане с два крака и с придвижване напред.
Задачи: Да изпълнява последователни подскоци с два крака едновременно с придвижване напред.
Да ходи с прекрачване на предмети.
Да изпълнява подвижни игри / ПИ /:" Зайко", "Плетеница", "Внимание препятствие"
Образователно направление: "Конструиране и технологии"
Ядро: Обработване на материали, съединяване и свързване.
Тема: "Слънце"
Задачи: Да се създаде интерес и елементарни умения за работа с различни видове хартия.
Да лепи хартиени ленти с помощ за получаване на образ.
02.12.2020г. Сряда
По направление "Математика"
Тема: "Познавам геометрични фигури. Триъгълник"
Ядро: Равнинни фигури
Задачи: Да имат представа за геометричната фигура триъгълник.
Практически да обследват модел на геом.фигура триъгълник.
Да избират назованата фигура.
По направление "Музика"
Ядро:Музика и игра
Тема:"Снежинки танцуват"
Задачи: Да изпълнява ритмични движения, хванати за ръце.
01.12.2020г. Вторник
По направление,, Български език и литература''
Тема: ,, Игри със звукове и думи''
Ядро: Звукова култура, възприемане на литературно произведение
Задачи: Да изговарят отчетливо думите в общия поток на речта. Да слушат и възприемат римушки.
По направление ,,Изобразително изкуство''
Тема: ,, Елхичка красотичка''
Ядро: Изобразително творчество
Задачи: Да изграждат умения за създаване на декоративна елха.
Да използват украсителни елементи с графичен или живописен материал при украса на детски творби от областта на народното и приложното творчество.
Да включват украсената елха в поздравителна картичка, гирлянди или украса на живата елха.
Скъпи родители, това е линк към Познавателна книжка №3, която можете да ползвате онлайн за занимания с децата!
https://izkustva.bg/pdf/TextBook_DG4_Book3.pd
36 с е д м и ц а 25.05 - 29.05
БЕЛ
МАТЕМАТИКА
ОКОЛЕН СВЯТ
УЧИЛИЩНА ГОТОВНОСТ
35 с е д м и ц а 18.05 - 22.05
Проследяване постиженията на децата (виж прикачения файл най-отдолу)
БЕЛ
МАТЕМАТИКА
ОКОЛЕН СВЯТ
34 с е д м и ц а 11.05 – 15.05
Понеделник
БЕЛ Тема: „ На добър час в първи клас“
Участва в разговор по позната тема по зададени опорни въпроси.
Околен свят Тема: „ Ден на детето“
Запознаване с празнична среда, свързана с празника на детето- 1 Юни. Проявява толерантност към деца с различия.
Вторник
Математика Тема: „Математика в природата“
Ориентира се в двумерно пространство/ по план в квадратна мрежа/ Моделира количество по зададена цифра.
Изобразително изкуство Тема: „Ще плувате ли с нас?“
Рисуване на плуващи рибки с различни графични материали. Предаване на характерна форма.
Сряда БЕЛ Тема: „ Празнични хвърчила“
Описва предмети и лица, като използва определения. Демонстрира начални графични умения.
Четвъртък
Математика Тема: „Природен календар“
Разпознава и назовава годишните сезони. Назовава месеците на годината и ги подрежда към всеки сезон.
Околен свят Тема: „ Ваканция“ Осъзнава различно поведение по време на отдих. Изказва предпочитания за място за развлечения и игри.
Петък
Математика Тема: „Дните на седмицата“
Назовава дните на седмицата и ги подрежда в тяхната последователност.
Конструиране и технологии Тема: „ Моливник“ При изработване на модела от хартия, прилага: рязане с ножица, прегъване, залепване.
33 с е д м и ц а 04.05 -08.05
Понеделник
Б Е Л Тема: „ Празник „ Веса Паспалеева /стихотворение /
Възприема произведение от художествената литература. Изпълнява изразително художествен текст.
Околен свят Тема: „ Ден на славянската писменост „
Свързва конкретния празник с личностите на Кирил и Методий и отдава почит към делото им. Възпитаване в национална гордост.
Вторник
Математика Тема : „ Игри с фигури „
Свързва по форма обекти от околната среда с познати геометрични фигури
Ориентира се в двумерното пространство по план и графично възпроизвежда геометрични фигури.
Изобразително изкуство Тема: „ Вече сме ученици „
Отразява отделните визуални особености при рисуване на човешка глава
/овал на лице, очи, цвят на коса/. Творчески прилага умения за използване и съчетаване на различни материали.
Четвъртък
Математика Тема: „ Игри с цифри и числа „
Ориентира се в ред и колона в мрежа от квадрати. Открива мястото на обект по зададено указание за номер на ред и номер на колона.
Околен свят Тема: „Парад на българската армия „
Свързва конкретния празник и честванията със съответната дата – 06 май. Възпитаване в национална гордост.
Петък
Математика Тема: „Колко станаха? „
Сравнява броя на обекти до 10 в две множества чрез игри. Подрежда редицата на числата до 10 .Възприема събирането като практическо добавяне, а изваждането като отнемане на част от група.
Конструиране и технологии Тема: „ Електроуредите у дома“
Има представа за предназначението на някои домашни електроуреди. Формиране знанията за правила на безопасност.
С Т И Х О Т В О Р Е Н И Е :
П Р А З Н И К
Веса Паспалеева
Предпразнична радост
в гърдите напира,
в сърцето ми детско
едва се побира!
Венци сме увили
с божур, перуника,
със люляци бели
и горска иглика.
Че утре е празник
голям , всенароден
на двамата братя
Кирил и Методий!
О, азбука наша,
прославна навеки!
Води ни по мирни
и светли пътеки!
32 седмица 27.04 – 30.04
Понеделник
БЕЛ Тема: „ Излет в планината“
Разказва кратка случка по картина и зададени опорни въпроси. Определя звука в началото на дума.
Околен свят Тема: В планината“
Описва природозащитна дейност на човека и грижите за чиста природа.
Вторник
Математика Тема: „ Игри с цифри“
Определя броя на обекти до 10. Открива цифрите на числата до 10 в скрита картина и оцветява с определен цвят.
Изобразително изкуство Тема: „Бабини съкровища“ - апликиране
Пресъздава обект от народното творчество/ килим/ със символи - геометрични фигури и показва усет за цветови съчетания.
Сряда
БЕЛ Тема: „Момче и пчела“ стихотворение от Асен Разцветников
Възприема текста на стихотворението. Изпълнява изразително художествен текст. Определя звука в началото и края на думи.
Четвъртък
Математика Тема: „ Кое къде е ?“
Определя и назовава пространствени отношения между обекти в картина, като използва „ горе, долу, отляво, отдясно, между, горе вляво ,горе вдясно, долу вляво, долу вдясно“. Определя взаимно разположение на обекти /над, под, пред, зад, до, върху, на /
Околен свят Тема: „Природен календар“
Показва в природен календар метеорологичното време. Описва и сравнява промени при растенията през различните сезони.
„Момче и пчела“
— Чук-чук! Де ли се е скрила? Хей, пчелице лекокрила!
— Кой на портичката чука?
Махай се, момче, оттука!
— Моля те, недей ме връща! Дай да видя твойта къща!
— Надникни, момченце мило,
но помни че имам жило!
— Хей, пчелице тъмноглава, кой ти тия питки дава?
— Меся си ги аз самата
от прашеца на цветята.
— Ой, пчелице с дрешки златни, кой ти тоя мед изпрати?
— Мойта майчица, момченце,
ме събужда със звънченце.
Аз се вдигам начаса̀,
па измия се с роса,
грабна в миг паничка злата,
литна с песен над полята.
От горичка на горичка,
от градинка на градинка,
от цветенце по прашенце,
от лехичка по паничка,
от полянка по гаванка —
тъй минавам си навред
сбирам си прашец и мед.
31 седмица 21.04 -24.04
Вторник
Математика Тема: „ Геометрични фигури“
Графично възпроизвежда геометрична фигура в мрежа. Комбинира познати геометрични фигури.
Изобразително изкуство Тема: „Забавни образи“
Рисуване с водни бои, чрез печатане с различни материали /гъба, половин ябълка, листо/ до получаване на различни образи.
Сряда
БЕЛ Тема: „Игри със звукове, думи и изречения“
Открива различния звук в двойки думи. Конструира сложни изречения с избрана дума.
Четвъртък
Математика Тема: „Височина и ширина“
Сравнява обекти по техни признаци – височина и ширина. Намира място на обект според размера му.
Околен свят Тема: „ Пролетни празници“
Свързва конкретни празници Лазаровден, Цветница, Великден с определени предмети и ритуали, като част от фолклорната среда.
Петък
Математика Тема: „ Височина, дължина, ширина“
Подрежда три обекта във възходящ и низходящ ред по височина, дължина и ширина чрез игри.
Конструиране и технологии Тема: „ Герои за настолен театър“
Изработва модел по желание от строител, хартия и т.н. и го включва в игрови действия.