Детска градина №19 „Щурче“

Първа Б група "Мечо Пух"

16 мар 2017

Първа  Б  група  " Мечо Пух "

Ст.учител: Елена Атанасова

Ст. учител: Катя Милкова

Помощник - възпитател: Диляна Петрова

 

2024-2025 учебна година - Първа група "Мечо Пух"

Мини проект "Есенно богатство от витамини-вкусно и здравословно" 1 б група "Мечо Пух"

 

 

 

 

 

 

3 март свещена дата за всеки българин - 4Б група "Мечо Пух" 2024

Фестивал "Коледарче" с участие на група "Мечо Пух" 2023

Концерт за децата със специални потребности

Клип на танца "Коледари"

"Даровете на природата" - 2 заключителен етап

"Даровете на природата" - 1 етап

 

 

Откриване на уч 2023-24 год в сграда "Усмивка" група "Мечо Пух"

 

 

 

 

 

 

Открит урок пред родителите - 3 Б група "Мечо Пух"

 

 

Довиждане, Есен в група "Мечо Пух"

 

 

За здрави и бели зъбки в група "Мечо пух"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уважаеми родители, това е линк към Познавателна книжка №1 и 2, която можете да ползвате за занимания с децата!

Познавателна книжка 1
 
Познавателна книжка 2

Електронна платформа на Изкуства

 

Познавателна книжка 3

 

 

 

18.12.2020г. Петък

Образователно направление:"Изобразително изкуство"

Ядро:Изобразителни материали и техники.Моделиране.

Тема:"Коледна погача"

Задачи:Да изгражда умения за моделиране на нов образ,чрез сплескване на овална форма.

Формиране на начални умения за създаване на украса чрез гравиране.

 

Образователно направление:"Физическа култура"

Ядро:Игрова двигателна дейност.

Тема:"Аз дясната ръка напред ще подам"

Задачи:Да изпълнява естествено-приложни движения в подвижни игри.

Да проявява емоционална удовлетвореност от игровата дейност.

 

17.12.2020г. Четвъртък

Образователно направлание:"Физическа култура"

Ядро:Спортно-подготвителна двигателна дейност.

Тема:"Туристическо ходене"

Задачи:Да придобие представа за туристическа разходка.

Да умее да седвижи в група и разбира за безопасното поведение в парка.

 

Образователно направление:"Конструиране и технологии"

Ядро:Обработване на материали,съединяване и свързване.

Тема:"Шишарка" Новогодишна украса

Задачи:Формиране на представа за природни материали и възможности за тяхното използване.

 

16.12.2020г. Сряда

Образователно направление:"Математика"

Ядро:Равнинни фигури и форми

Тема:"Квадрат"

Задачи: Формиране представа за геометрична фигура квадрат.

Да обследва модел на геометрична фигура квадрат.

Да избира и назованата фигура.

 

Образователно направление:" Музика"

Ядро:Възпроизвеждане.

Тема:"Звънят звънчета"

Задачи: Заучаване на песента.

Да пее научени кратки песни.

 

15.12.2020г. Вторник

Образователно направление: "Български език и литература"

Ядро:Възприемане на литературно произведение

Тема:"Среща с Дядо Коледа" Ангелина Жекова

Задачи: Да възприема кратък разказ.

Да назовава основните герои.

Да различава начало и край на литературното произведение.

 

Образователно направление:"Изобразително изкуство"

Ядро: Художествено възприемане.Изобразителни материали и техники.

Тема:"Коледни подаръци"

Задачи:Да усъвършенства уменията си за изтегляне на прави линии с четка и готово разредени бои.

Да движи четката в хоризонтална посока.

Да назовава правилно предложените цветове.

 

Образователно направление: "Физическа култура"

Ядро:Спортно-подготвителна двигателна дейност.

Тема:"Елементи от баскетбол и хандбал"

Задачи: Да проявява елементарни умения за хвърляне и подхвърляне на топка отбаскетбол и хандбал.

Да хвърля гумена топка с две ръце нагоре.

Изпълнява СПИ:"Подхвърли по-високо" "Хвърли по-далеко"

 

14.12.2020г. Понеделник

Образователно направление:"Околен свят"

Ядро:Културни инационални ценности

Тема:"Среща с Дядо Коледа"

Задачи:Да различава предмети,които са част от празничната среда.

Демонстрира готовност и желание за участие във фолклорни празници и игри.

 

Образователно направление: "Музика"

Ядро: Възприемане.

Тема:"Звънят звънчета"

Задачи: Възприемане текста на песента"Звънят звънчета"

Да стимулираме интереса на децата да пеят.

 

11.12.2020г. Петък

Образователно направление: "Изобразително изкуство"

Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.

Тема:"Снежен човек"

Задачи: Да създава образ чрез апликиране,като комбинира различни по големина,готово изрязани кръгли форми.

Да обогати образа с апликирани или нарисувани с графичен материал детайли/очи,нос,уста,шапка,метла.

 

Образователно направление: "Физическа култура"

Ядро: Игрова двигателна дейност.

Тема: "Кой пръв?"

Задачи: Да бягя в различни посоки, редувано с ходене.

Да проевява емоционална удовлетвореност от игровата двигателна дейност

.

10.12.2020г. Четвъртък

Образователно направление :"Физическа култура"

Ядро:Естествено-приложна двигателна дейност.

Тема: "Лазене от колянна опора към цел"

Задачи: Да лази от колянна опора към цел,като ръцете са на ширината на раменете, главата е изправена, а погледът е напред.

Търкаля топка от клек с две ръце към предмет.

Да прави разлика между различните естествено-приложни двежения.

 

Образователно направление: "Конструиране и технологии"

Ядро: Обработване наматериали, съединяване и свързване. Конструиране и моделиране.

Тема: "Снежно дърво"

Задачи: Да възпроизвежда показана от учителя последователност за създаване намодел.

Да усвои начини за свързване с пластичен материал чрез забождане.

 

09.12.2020г. Сряда

Образователно направление:" Математика"

Ядро: Количествени отношения

Тема: "По колко са?"

Задачи: Да брои до три.

Да сравнява количества в две предметни групи.

 

Образователно направление:" Музика"

Ядро: Музика и игра

Тема: "Пеят, скачат, палците"

Задачи: Да изпълнява ритмични движения в кръг.

 

08.12.2020г. Вторник

Образователно направление: "Български език и литература"

Ядро: Възприемане на литературно произведение

Тема: "Зимна радост" от Елисавета Багряна

Задачи: Да възприема кратко стихотворение.

Да разбира съдържанието на литературното произведение.

 

Образователно направление: "Изобразително изкуство"

Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.

Тема: "Първи сняг"

Задачи: Да има представа за характерните особености на изобразяваните обекти.

Формиране начални умения за създаване на пейзажна рисунка върху цветна основа.

Да нанася свободно и ритмично къси линии с върха на обла четка.

 

Образователно направление: "Физическа култура"

Ядро: Естествено-приложна двигателна дейност.

Тема: "Търкаляне на топка между две деца"

Задачи: Да търкаля топка с две ръце, между две деца на разстояние 1,5-2 метра.

Да ходи в колона и изпълнява изправителни упражнения.

Да бяга в различни посоки, редувано с ходене, при даден вербален сигнал.

 

07.12.2020г. Понеделник

Образователно направление: "Околен свят"

Ядро: Самоутвърждаване и общуване с околните.

Тема: "Зимни игри"

Задачи: Да участва в игри с други деца.

Да назовава игрови средства, роли и правила.

Да участва с радост и удоволствие.

 

Образователно направление: "Музика"

Ядро: Възпроизвеждане

Тема: "Зима е на пързалката"

Задачи: Да заучава песента.

 

04.12.2020г. Петък

Образователно направление: "Изобразително изкуство"

Ядро: Художествено възприемане. Изобразителни материали и техники.

Тема: " Коледна елха"

Задачи: Да апликира образ от готово изрязани триъгълни форми.

Да комбинира фигурите по брой, цвят и големина.

Да залепва формите с лепило в средата или в ъглите.

 

Образователно направление: "Физическа култура"

Ядро: Игрова двигателна дейност

Тема: Музикални подвижни игри / МПИ /

Задачи: Да изпълнява двигателни действия в подвижни игри за развитие на музикално-двигателни способности.

Да проевява двигателна активност и емоционална удовлетвореност от игровата двигателна дейност.

Да изпълнява МПИ: "Нашият Мечо", "Балонът се надува", "Имам две ръчички"

 

03.12.2020г. Четвъртък

Образователно направление: "Физическа култура"

Ядро: Естествено-приложна двигателна дейност

Тема:" Зайко" Подскачане с два крака и с придвижване напред.

Задачи: Да изпълнява последователни подскоци с два крака едновременно с придвижване напред.

Да ходи с прекрачване на предмети.

Да изпълнява подвижни игри / ПИ /:" Зайко", "Плетеница", "Внимание препятствие"

 

Образователно направление: "Конструиране и технологии"

Ядро: Обработване на материали, съединяване и свързване.

Тема: "Слънце"

Задачи: Да се създаде интерес и елементарни умения за работа с различни видове хартия.

Да лепи хартиени ленти с помощ за получаване на образ.

 

 

02.12.2020г. Сряда

По направление "Математика"

Тема: "Познавам геометрични фигури. Триъгълник"

Ядро: Равнинни фигури

Задачи: Да имат представа за геометричната фигура триъгълник.

Практически да обследват модел на геом.фигура триъгълник.

Да избират назованата фигура.

 

По направление "Музика"

Ядро:Музика и игра

Тема:"Снежинки танцуват"

Задачи: Да изпълнява ритмични движения, хванати за ръце.

 

01.12.2020г. Вторник

По направление,, Български език и литература''

Тема: ,, Игри със звукове и думи'' 

Ядро: Звукова култура, възприемане на литературно произведение

Задачи: Да изговарят отчетливо думите в общия поток на речта. Да слушат и възприемат римушки.                                       

По направление ,,Изобразително изкуство''

Тема: ,, Елхичка красотичка''

Ядро: Изобразително творчество

Задачи: Да изграждат умения за създаване на декоративна елха.

Да използват украсителни елементи с графичен или живописен материал при украса на детски творби от областта на народното и приложното творчество.

Да включват украсената елха в поздравителна картичка, гирлянди или украса на живата елха.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скъпи родители, това е линк към Познавателна книжка №3, която можете да ползвате онлайн за занимания с децата!

https://izkustva.bg/pdf/TextBook_DG4_Book3.pd

36 с е д м и ц а   25.05 - 29.05

БЕЛ

МАТЕМАТИКА

ОКОЛЕН СВЯТ

УЧИЛИЩНА ГОТОВНОСТ

 

35 с е д м и ц а   18.05 - 22.05

Проследяване постиженията на децата (виж прикачения файл най-отдолу)

БЕЛ

 

МАТЕМАТИКА

 

ОКОЛЕН СВЯТ

 

34 с е д м и ц а 11.05 – 15.05

Понеделник

БЕЛ Тема: „ На добър час в първи клас“

Участва в разговор по позната тема по зададени опорни въпроси.

Околен свят Тема: „ Ден на детето“

Запознаване с празнична среда, свързана с празника на детето- 1 Юни. Проявява толерантност към деца с различия.

Вторник

Математика Тема: „Математика в природата“

Ориентира се в двумерно пространство/ по план в квадратна мрежа/ Моделира количество по зададена цифра.

Изобразително изкуство Тема: „Ще плувате ли с нас?“

Рисуване на плуващи рибки с различни графични материали. Предаване на характерна форма.

Сряда БЕЛ Тема: „ Празнични хвърчила“

Описва предмети и лица, като използва определения. Демонстрира начални графични умения.

Четвъртък

Математика Тема: „Природен календар“

Разпознава и назовава годишните сезони. Назовава месеците на годината и ги подрежда към всеки сезон.

Околен свят Тема: „ Ваканция“ Осъзнава различно поведение по време на отдих. Изказва предпочитания за място за развлечения и игри.

Петък

Математика Тема: „Дните на седмицата“

Назовава дните на седмицата и ги подрежда в тяхната последователност.

Конструиране и технологии Тема: „ Моливник“ При изработване на модела от хартия, прилага: рязане с ножица, прегъване, залепване.

33 с е д м и ц а 04.05 -08.05

Понеделник

Б Е Л Тема: „ Празник „ Веса Паспалеева /стихотворение /

Възприема произведение от художествената литература. Изпълнява изразително художествен текст.

Околен свят Тема: „ Ден на славянската писменост „

Свързва конкретния празник с личностите на Кирил и Методий и отдава почит към делото им. Възпитаване в национална гордост.

Вторник

Математика Тема : „ Игри с фигури „

Свързва по форма обекти от околната среда с познати геометрични фигури

Ориентира се в двумерното пространство по план и графично възпроизвежда геометрични фигури.

Изобразително изкуство Тема: „ Вече сме ученици „

Отразява отделните визуални особености при рисуване на човешка глава

/овал на лице, очи, цвят на коса/. Творчески прилага умения за използване и съчетаване на различни материали.

Четвъртък

Математика Тема: „ Игри с цифри и числа „

Ориентира се в ред и колона в мрежа от квадрати. Открива мястото на обект по зададено указание за номер на ред и номер на колона.

Околен свят Тема: „Парад на българската армия „

Свързва конкретния празник и честванията със съответната дата – 06 май. Възпитаване в национална гордост.

Петък

Математика Тема: „Колко станаха? „

Сравнява броя на обекти до 10 в две множества чрез игри. Подрежда редицата на числата до 10 .Възприема събирането като практическо добавяне, а изваждането като отнемане на част от група.

Конструиране и технологии Тема: „ Електроуредите у дома“

Има представа за предназначението на някои домашни електроуреди. Формиране знанията за правила на безопасност.

 

С Т И Х О Т В О Р Е Н И Е :

П Р А З Н И К

Веса Паспалеева

 

Предпразнична радост

в гърдите напира,

в сърцето ми детско

едва се побира!

Венци сме увили

с божур, перуника,

със люляци бели

и горска иглика.

Че утре е празник

голям , всенароден

на двамата братя

Кирил и Методий!

О, азбука наша,

прославна навеки!

Води ни по мирни

и светли пътеки!

32 седмица 27.04 – 30.04

Понеделник

БЕЛ Тема: „ Излет в планината“

Разказва кратка случка по картина и зададени опорни въпроси. Определя звука в началото на дума.

Околен свят Тема: В планината“

Описва природозащитна дейност на човека и грижите за чиста природа.

Вторник

Математика Тема: „ Игри с цифри“

Определя броя на обекти до 10. Открива цифрите на числата до 10 в скрита картина и оцветява с определен цвят.

Изобразително изкуство Тема: „Бабини съкровища“ - апликиране

Пресъздава обект от народното творчество/ килим/ със символи - геометрични фигури и показва усет за цветови съчетания.

Сряда

БЕЛ Тема: „Момче и пчела“ стихотворение от Асен Разцветников

Възприема текста на стихотворението. Изпълнява изразително художествен текст. Определя звука в началото и края на думи.

Четвъртък

Математика Тема: „ Кое къде е ?“

Определя и назовава пространствени отношения между обекти в картина, като използва „ горе, долу, отляво, отдясно, между, горе вляво ,горе вдясно, долу вляво, долу вдясно“. Определя взаимно разположение на обекти /над, под, пред, зад, до, върху, на /

Околен свят Тема: „Природен календар“

Показва в природен календар метеорологичното време. Описва и сравнява промени при растенията през различните сезони.

                        „Момче и пчела“

— Чук-чук! Де ли се е скрила? Хей, пчелице лекокрила!

— Кой на портичката чука? 

Махай се, момче, оттука!

— Моля те, недей ме връща! Дай да видя твойта къща!

— Надникни, момченце мило, 

но помни че имам жило!

— Хей, пчелице тъмноглава, кой ти тия питки дава?

— Меся си ги аз самата 

 от прашеца на цветята.

— Ой, пчелице с дрешки златни, кой ти тоя мед изпрати?

— Мойта майчица, момченце, 

ме събужда със звънченце.

Аз се вдигам начаса̀, 

па измия се с роса,

 грабна в миг паничка злата,

литна с песен над полята. 

От горичка на горичка,

от градинка на градинка,

от цветенце по прашенце,

от лехичка по паничка,

от полянка по гаванка —

тъй минавам си навред

сбирам си прашец и мед.

31 седмица 21.04 -24.04

Вторник

Математика Тема: „ Геометрични фигури“

Графично възпроизвежда геометрична фигура в мрежа. Комбинира познати геометрични фигури.

Изобразително изкуство Тема: „Забавни образи“

Рисуване с водни бои, чрез печатане с различни материали /гъба, половин ябълка, листо/ до получаване на различни образи.

Сряда

БЕЛ Тема: „Игри със звукове, думи и изречения“

Открива различния звук в двойки думи. Конструира сложни изречения с избрана дума.

Четвъртък

Математика Тема: „Височина и ширина“

Сравнява обекти по техни признаци – височина и ширина. Намира място на обект според размера му.

Околен свят Тема: „ Пролетни празници“

Свързва конкретни празници Лазаровден, Цветница, Великден с определени предмети и ритуали, като част от фолклорната среда.

Петък

Математика Тема: „ Височина, дължина, ширина“

Подрежда три обекта във възходящ и низходящ ред по височина, дължина и ширина чрез игри.

Конструиране и технологии Тема: „ Герои за настолен театър“

Изработва модел по желание от строител, хартия и т.н. и го включва в игрови действия.

Прикачени файлове