Четвърта А група "Слънчица"
Четвърта А "Слънчица"
Ст. учител: Росица Донкова
Учител : Антония Тодорова
Помощник -възпитател: Диана Стоянова
2024-2025 учебна година - 4 А група "Слънчица"
Мини проект "Приказка ми прочети" в Седмица на четенето
1 ноември - Ден на народните будители
2023-2024 учебна година
Мини проект "Еднакви в различието" - празник "Едерлез"
Мини проект "Еднакви в различието" - група "Слънчица"
Децата от 3 А група "Слънчица" изработиха мартенички
"Есенна забава" трета А група "Слънчица"
Работилничка за мама 2023 група "Слънчица"
Група "Слънчица" апликира планетата Земя - 22 април 2023 г.
СЪОБЩЕНИЕ
Мили родители ,за вас сме качили няколко презентации и очакваме вашите отзиви за тези прекрасни деца.
Ст.учител Р.Донкова
Уважаеми родители, от този линк на издателство "Изкуства" за работа в Четвърта група, можете да ползвате книжката: Познавателна книжка 3 https://izkustva.bg/itidg4/index.php?p=2
Електронна платформа на Изкуства
Умоляваме тези от вас, които желаят децата да работят и с оригиналната книжка / хартиен вариант/,
да се свържат с нас, за да уточним начините на предоставяне на необходимите материали.
Музика - Великден
https://izkustva.bg/itidg4/lesson.php?id=785&page=7&ref=0
Музика - Пролетна закачка
https://izkustva.bg/itidg4/lesson.php?id=785
02.04.2021г. (петък )
Математика:Тема:,,Месеците на годината "
1.Разпознава и назовава месеците на годината.
2.Познава месеците на годината.
3.Подрежда месеците на годината към всеки сезон ,като използва модел на календар.
Констроиране и технологии:Тема:,,Риби"
1.Умее да подбира и използва хартия и други материали в зависимост от свойствата им .
2.При използването на моделиа прилага рязане,
3.Включва модела в игрова дейност.
01.04.2021г.(четвъртък)
Математика: Тема;,,Геометрични фигури "
1.Разпознава и назовава ,кръг,квадрат,триъгълник,правоъгълник.
2.Свързва по форма обекти от околната среда и познати геометрични фигури.
3.Продължава алгоритмични поредици от познати геометрични фигури.
Околен свят:Тема:,,Природа и здраве"
1.Назовава поне едно условие за живот и развитие на растения - билки.
2.Разбира и обяснява ползата от билките за здравето на човека.
3.Има представа от многообразието на растителните видове.
БЕЛ:Тема:,,Трите хубави думички"от Таня Касабова
1.Възпр.произв.от худ.лит.
2.Изразява отношението си към литературно произведение и към постъпките на героите от него.
3.Илюстрира съдържанието и героите от лит.произв.
Музика - Оби4ам да пея - изпълнява познати песни
"Пролетна зака4ка "
https://izkustva.bg/itidg4/lesson.php?id=785&page=7&ref=0
"Великден"https://izkustva.bg/itidg4/lesson.php?id=785&page=7&ref=0
31.03.2021г.(сряда)
БЕЛ :Тема:,,Чисто носи, сладко яде "българска народна приказка.
1.Везприема произведение от худ.лит.
2.Опр.по илюстрации последователноста в сюжета на лит.произв.
3.Изразява отношението си към лит.произв.и към постъпките на героите от него.
4.Преразказва приказката.
Познавателна книжка 3,с.27
Физическа култура : Тема:,,Решаване на конфликт по мирен път "
1.Владее набор от ПИ за толерантно изразяване и общуване.
2.Сравнява се и се самооценява в игрово-двигателен и поведенчески план ,спортменски дух в ПИ ,,Без обвинение "
3.Сравнява се и се самооценява в игрово-двигателен и поведенчески план за сплотяване на групата,,Взаимни аплодисменти ", ,,Кътче за диалог"
30.03.2021г.(вторник )
Математика : Тема: Редица на числата "
1.Брои до 10 в прав и обратен ред.
2.Определя броя на обектите до 10 и ги свързва със съответната цифра на числото.
3.Подрежда редицата на числата до 10.
Познавателна книжка 3,с.28
Констроиране и технологии : Тема : ,,Риби "
1.Умее да подбира и използва хартия и други материали в зависимост от свойствата им.
2. При изработването на модела прилага рязане, няколкократно последователно прегъване на хартия, преплитане, оцветяване, залепване.
Изобразително изкуство :Тема:,,Забавни яйчица "
1.Включва се по активно в дейност по художествено констроиране на различни образи под въздействието на празнични очаквания и прейивявания.
2.Използва безопасно различни видове материали и пособия за изобразяване според характера на изобразителните задачи.
29.03.2021г.(понеделник)
Околен свят : Тема : ,,Прелетни птици "
1.Има представа за поведението на прелетните птици.
2.Разбира и описва природо защитни инициативи за опазване на птиците. (с.30.)
БЕЛ: Тема :,, Пролет е ....."
1.Съставя въпросителни изречения .
2.Разказва кратка случка с помоща на учителя ,по зададени опорни въпроси. ( Познавателна книжка 3 , с. 26 )
Изобразително изкуство : Тема : ,,Кой събуди пролетта"
1.Изпълнява изобразителни задачи по впечатления от творби на изобразителното изкуство с изображения на слънце - в живописта ,илюстрации,текстил,дърворезба и др.
2.Затвърдява уменията си за пресъздаване на образ с разнообразни материали и техники .
3.Развива асоциативно мислене и репродуктивно въображение.
Физическа култура : ,,Скачане на дължина със засилване "
1.Скача на дължина със засилване за постижение.
2.Владее набор от подвижни игри за усъвършенстване на техниката на естествените движения ,в ПИ,,Дама".
3.Координира движенията между ръцете и краката при скачане и прескачане в подвижни игри,,Зайчета и ловец "-вариант със скачане и ,,Всеки в своя кръг".
26.03.2021г. петък
I-Математика
Тема:Височина, дължина, ширина
• Сравнява обекти по техни признаци: дължина, височина и ширина.
• Измерва един и същи обект с различна условна мярка и разбира, че резултатът зависимерната единица и може да има различно количествено изразяване.
II-Конструиране и технологии
Тема:,,Насекоми "
• Умее да подбира и използва хартия и други материали в зависимост от свойствата им.
• При изработването на модела прилага рязане, няколкократно последователно прегъване на хартия, преплитане, оцветяване, залепване.
III-Физическа култура
Тема:Правила, нарушения, съдийски жестове
• Участва в игри и състезания с поставени задачи за недопускане на нарушения в спортно-подготвителни игри.
• Участва в игри и състезания с поставени задачи за спазване на съдийски жестове.
• Владее набор от спортно-подготвителни игри с ловене и подаване „Подай и улови“ с един и двама пречещи играчи.
25.03.2021-четвъртък
I.Математика
Тема:Височина, дължина, ширина
• Сравнява обекти по техни признаци – дължина, височина и ширина.
• Намира мястото на обект според размера му.
• Ориентира се в двумерното пространство (по план, в квадратна мрежа).
Познавателна книжка 3, с. 23
II.Околен свят
Тема:Животински семейства
• Свързва животните и техните природни семейства – ято, стадо, рояк.
• Разбира и описва природозащитни инициативи за опазване на животните.
Познавателна книжка 3, с. 25
III.БЕЛ
Тема:„Бременските музиканти“ от Братя Грим
• Възприема произведение от художествената литература.
• Определя по илюстрации последователността в сюжета на литературно произведение.
• Изразява отношението си към литературно произведение и към постъпките на героите от него.
24.03.2021 г.-сряда
I.БЕЛ -
Тема -Игри със звукове, думи и изречения.
1.Конструира прости и сложни изречения по нагледна и словесна основа.
2.Определя звука в началото и в края на думата.
Познавателна книжка-3. стр.21
II.Физическа култура -
Тема -Игрови стратегии
1.Владее набор от посвижни игри за зрителна координация и ориентиране в пространството "Босоногото столче", Сляпа баба в кръг".
2.Владее набор от подвижни игри за внимание и ориентиране в пространството- "Къде си- тук съм", "Котки и козлета".
23.03.2021 г. вторник
I.Математика -
Тема : ,,Денонощие "
1. Разпознава и назовава частите на денонощието: сутрин, обед,вечер, нощ.
2.Използва понятията " по-рано", "по-късно", "преди:, "след:
3.Познава предназначението на часовника като уред за измерване на времето .
4.Ориентира се в двумерно пространство по план.
Познавателна книжка 3,с.22
II.Констроиране и технология -
Тема : ,,Пеперуди "
1.Самостоятелно подбира, комбинира и използва хартия,текстил и други материали в зависимост от свойствата им.
2..При израборването на модел приляга рязане, намачкване, късане, оцветяване , залепване.
3. Включва модела в игрова дейности.
III.Изобразително изкуство -
Тема : ,,Пролетно жужене "
1.Разглежда и описва произведения на изобразителното изкуство.
2.Пресъздава обекти и явления от действителността чрез рисуване и оцветяване с различни материали.
3.Формира обща представа за ролята на цветовете като изразно средство в произведенията на изобразителното изкуство и детски рисунки .
Познавателна книжка 3.стр.32
22,03,2021 г.- понеделник
I.Околен свят.
ТЕМА:Опазваме природата.
1.Обяснява прородозащитна дейност на човека и грижите за чиста природна среда.
2.Описва природозащитни инициативи на децата и възрастни.
Познавателна книжка 3.стр.24
II.БЕЛ.
Тема -Малките природолюбители
1.Разказва кратка случка с помощта на учителя по зададени опорни въпроси.
2. Демонстрира начални графични умения.
Познавателна книзка 3.стр.20
III.Изобразително изкуство
Тема -Пролетно жужене
1. Разглежда и описва произведения на изобразителното изкуство.
2. Пресъздава обекти и явления от действителността чрез рисуване и оцветяване с различни материали.
3. Формира обща представа за ролята на цветовете като изразно средство в произведенията на изобразителното изкуство и детските рисунки.
IV. Физическа култура.
Тема-Ходене, бягане, хвърляне
1. Бяга за постижение.
2. Изпълнява хвърляне с две ръце от гърди и отгоре в повдигната хоризонтална цел.
3. Владее набор от щафетни игри – „Насрещна щафета“.
21.12.2020 г.(понеделник)
I.Околен свят.ТЕМА:"Моят роден край"
1.Има представи за обекти и забележителности в рпдното място.
2.Запознаване с някои традиции в родното място.
3.Ориентира се се в различието между" гражданин на Република България" и "жител на..."
Познавателна книжка 2, стр.16
II.БЕЛ. Тема"Червената шапчица" от Шарл Перо.
1.Възприема произведение от художестшената литература.
2.Описва литературни герои според основни моменти ш произведението
3.Преразказва приказка, като импровизира реплики.
Познашателна книжка номер 2.стр.12
III.Изобразително изкуство .Тема "Зимен пейзаж"
1.Изпълнява изобразителни задачи по впечатления от творби на изобразителното изкуство.
2. Планира последователността на действия и използването на различни материали
и техники при изпълнение на изобразителни задачи в група
3.Изгражда усет за подбор и съчетаване на цветове и форми.
Познавателна книжка-2, стр.24.
IV. Физическа култура. Тема-Хвърляне в повдигната хоризонтална цел
1.Хвърля гумена топка с две ръце по начин отгоре в повдигната хоризонтална цел.
2.Владее набор от подвижни игри за усъвършенстване техниката на естествените движения бягане, лазане ,провиране.
3.Сравнява се и самооценява в игрово-двигателен и поведенчески план по показател за точност и прецизност.
18.12.2020г.(петък)
I.Математика - Тема : ..Подреждам по брой и по вид "
1.Разпознава признаци за групиране на обекти( форма,цвят,брой,вид ).
2.Образува подгрупи от образувани групи.
3.Определя принадлежност и непринадлежност на обект към дадена група .
Да се използват ,цифри и жетони.
II.Констроиране и технологии - Тема :,,Еднакви и различни "
1.Проявява толерантност към деца и възрастни с различия .
2.Изразява своето право на избор и инициатива сред другите .
Познавателна книжка 2,с.39
III.Физическа култура - Тема :,,Правила, нарушения ,сидийски жестове "
1.Участва в игри с поставени задачи,насочени към формиране на двигателен опит в спортно подготвителните игри,,Капитанска топка "
с елементи от фудбола.
2.Проявява стремеж към постижения и себе доказване ,
коопериране и взаимодействие в подвижни игри ,,Взаимни аплодисменти".
17.12.2020г.(четвъртък)
I.Mатематика - Тема : ,,Редица на числата ''
1.Подрежда редицата на числата до 9.
2.Разбира ,че всяко следващо число е по-голямо от предишното с 1.
3.Разбира количественото и редно значение на числата до 9 и познава цифрите им.
4.Открива мястото на предмет в серия.Брои до 9 в прав и обратен ред.
Познавателна книжка 2,с.7
II.Околен свят -Тема : ,,Улично движение "
1.Познава и спазва правилата за движение по улиците.
2.Разбира и демонстрира необходимото различно поведение и спазване на правила ,
когато е на улицата и в превозно средство.
Познавателна книжка 2,с.9
III.БЕЛ - Тема : ,,Сурвакарчета "от Ангелина Жекова
1.Възприема произведение от художествената литература.
2.Изразява отношението си към лутературно произведение и към героите от него .
16.12.2020г.(сряда)
I.БЕЛ - Тема ,,Възприемане на литературно произведение"
1.Възприема произведение от худоцествената литература .
2.Изразява отношението си към литературно произведение и към постъпките на героите от него.
3.Описва литературни герои според основните моменти в произведението.
4.Преразказва приказка по дадени опори.
Познавателна книжка 2,с.5
II.Физическа култура - Тема ,,Взаимодействие и противодействие"
1.Сравнява се и се самооценява в игрово-двигателен и поведенчески план в подвицни игри,,Наведиме ако можеш", ,,Стани.ако моцеш '
2.Познава и спазва духа на ,,честната игра " в подвижни игри ,,Теглене не въже ".
3.Владее набор от подвижни игри за формиране на лидерски умения и да води другите ,,Каране на кола ".
15.12.2020г.(вторник)
I.Математика - Тема : ,,Числото девед и неговата цифра 9 "
1.Има конкретна представа за количествения смисъл на числото 9.Образува предметни групи от 9 предмета .
2.Разпознава и назовава цифрата на числото 9 .
3.Определя броя на обектите в група и ги свързва със съответната цифра .
4.Разбира и използва редното значение на числото 9 -девети.Определя реда на обект в редицата до десет обекта .
Познавателна книжка 2,с.6
II.Констроиране и технология - Тема : ,,Къщичка за птици "
1.Предлага, представя и обяснява идеята за изработване на модел.
2.Реце и сгъва самостоятелно ,като използва шаблон.
III.Изобразително изкуство - Тема : ,,Елхови украшения "
1.Затвърдява знанията и възможностите си за използване на разнообразни материали и техники за постигане на по-голяма изразителност
и празничност на художествените конструкции.
2.Използва безопасно разнообразни материали и техники за художествено констроиране.
3.Участва активно , с радост и интерес в създаването на нови конструкции с усет за мярка и вкус .
Включване на децата в оформяне на празнична украса със самостоятелно изработени елхови и коледни украшения - онлайн
.
14.12.2020г.(понеделник)
I.Околен свят - Тема : ,,Бъдни вечер "
1.Свързва традиционите ритуали със съответния празник .
2.Спазва основни елементи от протокола на поведение при фолклорен празник -Бъдни вечер.
3.Има позитивно отношение към празниците в семейството,като средство за съхранение на духовната връзка между поколенията .
Познавателна книжка 2,с.8
II.БЕЛ - Тема ..Преди Коледа "
1.Разбира и взема участие в разговор ,свързан с познати теми .
2.Констроира сложни изречения по нагледна основа .
3.Проявява култура на речево общуване ,като изслушва събеседника.
4.Демонстрира начални графични умения .
Познавателна книжка 1,с.80
III.Изобразително изкуство - Тема : ,,За коледните и новогодишни празници "
1.Разширява познанията си за националните цености и традиции,свързани с коледните и новогодишни празници.
2.Моделира обемни образи и придава характерни детайли и особености ,като използва различни пластични материали .
3.Прилага и усаваршенства умения за моделиране и декориране чрез разточване ,вдлъбване ,налепване,гравиране и др.
Познавателна книжка 2,с.11
IV.Физическа култура - Тема ,,Лазене,катерене,вис "
1,Придвижва се чрез лазене от свита стояща опора странично и в кръг,лазене в колянна опора и лазене в колянно-лакътна опора.
2.Владее набор от подвижни игри за усъвършенстване техниката на естествените движения ,ходене,катерене в подвижни игри ,,Мечка и пчела ",
,,Лъв и маймунки ".
3.Изпълнява вис - обръщане в тилен лег и повдигане на краката .
11.12.2020г.(петък)
I.Математика - Тема : ,,Числата до 8 "
1.Брои до 8 в прав и обратен ред , отброява предмети до 8 .
2.Подрежда две множества в зависимост от броя на обектите в тях .
3.Сравнява броя на обектите ( до 8 ) в две множества .
II.Констроиране и технологии - Тема : ,,Сандвичи "
1.Спазва правила за хигиена и култура на хранене.
2.Спазва правила за култура на сервиране.
III.Физическа култура - Тема : ,,Зимна олимпиада "
1.Посочва примери за видове зимни спортове .
2.Проявява стремеж към постижения и себедоказване.
3.Познава и спазва духа на ,, честната игра ".
10.12.2020г.(четвъртък)
I.Математика- Тема: ,,По-висок,по-нисък "
1.Измерва височината чрез брой мерителни линийки в изобразена ситуация .
2.Сравнява предмети по височина .
3,Нарежда предмети по височина в практически ситуации.
4.Намира мястото на пропуснатият обект в сериационна редица.
II.Околен свят - Тема : ,,Чисто и безопасно "
1.Обяснява природозащитни дейности на хора и грижи за чиста природна среда .
2.Има представа от наччините за разделно събиране на отпадъци.
3.Умее да поддържа чистота в близката среда и разбира нейното значение.
Познавателна книжка 1,ст.85
III.БЕЛ - Тема :,,Приказки за Дядо Коледа "
1.Възприема произведение от худ.литература.
2.Изразява отношението си към литературно произведение и към героите от него.
3.Изпълнява изразително художествен текст.
Приказка по ваш избор .
09.12.2020г.(сряда )
I.БЕЛ - Тема :,,Любима зимна приказка"
1.Възприема произведение от худ. литература.
2. Изразява отношението си към литературното произведение и към постъпките на героите от него.
3.Описва литературни герои според основните моменти в произведението.
Приказка по ваш избор,
II.Физическа култура - Тема : ,,Игрово изразяване "
1.Сравнява се и се самооценява в игрово-двигателен и поведенчески план ,,Фигури ", ,,Колко са пръстите "
2.Владее набор от подвижни игри.
3.Владее набор от народни подвижни игри .
08.12.2020г.(Вторник)
I.Математика-Повече, по-малко, поравно.
1.Установава количествено равенство, неравенство в две групи от предмети.
2. Използва изразите "по-малко", "повече", "поравно".
3.Сравнява две групи от обекти чрез съпоставяне на предметите им.
4.Брои до 8.
Приложение:Познавателна книжка 1, стр.82
II.Конструиране и технологии-"Подреждам и сервирам".
1.Има знания за предварителна подготовка на масата(подреждане на прибори)
2.Спазва правила за култура на сервиране и хранене.
Приложение:Познавателна книжка 1, с.86
III.Изобразително изкуство "Поздравителна картичка"
1.Познава и използва безопасно разнообразни материали и техники за рисуване и апликиране.Самостоятелно определя изразните средсрва.
2.Проявява усет за ритъм, цвят и композиция.
3.Изпитва задоволство от възможността да поздрави свои близки със самостоятелно направена картина.
07.12.2020г. (понеделник )
I.Околен свят : Тема ,,Зимни игри "
1.Обяснява предназначението на игрови средства и съоръжения за игри в снега .
2.Развива базови умения за общуване в процеса на игрова дейност в мултикултурна среда .
Познавателна книжка 1,с.84
II.|БЕЛ : Тема ,,Писмо до Дядо Коледа "
1.Разбира и взема участие в разговори , свързани с познати теми.
2. Възприема информация за епистоларно изкуство като вид неговорна комуникация .
3.Описва подробно даден предмет (коледен подарък ) , като използва определения .
Познавателна книжка 1, с.80
III.Изобразително изкуство ; Тема - ,, Моята картина "
1.Избира конкретна тема и я изобразява в рисунка .
2.Поставя подходящо заглавие .
IV. Физическа култура : Тема - ,,Маршируване "
1.Назовава (терминува ) строеви упражнения .
2.Спазва точни устни строеви команди .
3. Придвижва се чрез маршируване в равноделен музикален размер .
04.12.2020г. (петък )
I.Математика - Тема ,,Денонощие "
1.Разпознава и назовава частите на деня -сутрин,обед,вечер .
2.Разбира значението на ,,преди обед " и ,,цледобед "
3.Разбира редуването на три денонощия , като използва ,,вчера ,днес и утре ".
Природен календар . Дидактична игра ,,Кога се случва това "
II.Констроиране и технологии - Тема ,,Подреждаме и украсяваме заедно "
1.Сътрудничи с другите при работа по общ замисъл.
2.Изслушва другите и избира едно от няколко възможни рещения
III.Физическа култура : Тема ,, Двигателни качества "
1.Изпълнява физически упражнения за развитие на двигателните качества за бързина ,сила и скокова издражливост.
2.Изпълнява физически упражнения за развитие на гъвкавост по двойки с взаимопомощ.
3.Изпълнява физически упражнения за развитие на ловкост .
03.12.2020г.(четвъртък )
I.Математика - Тема ,,Броя до 8 "
1. Подрежда редицата на числата до 8 .
2. Разбира, че всяко следващо число е по-голямо от предишното с 1 .
3.Изобразява количество по зададена цифра .
||.Околен свят - Тема ,,Чудеса в природата "
1. Познава и описва типични признаци на времето - слана ,роса,мъгла,скреж .
2. Показва в природен календар метереологично време и сравнява промените в сезона .
Познавателна книжка 1,с.76. Природен календар.
|||. БЕЛ - Тема ,,Снежен мързелан "от Лиана Даскалова
1. Възприема произведение от худ.литература .
2. Изразява отношението си към литературното произведение и към постъпките на героите от него .
3.Изпълнява изразително художествен текст .
02.12.2020г.(сряда )
I.БЕЛ - Тема ,,Бяла зима "
1.Конструира сложно изречение по нагледна и словесна основа .
2. Съставя устно кратък описателен текст .
3. Възприема гатанки .
II.Физическа култура - Тема ,,Игрово изразяване "
1.Владее набор от подвижни игри с насочено въздействие за запазване на равновесие с придвижване по възглавнички .
2.Инициира замисъл и сюжети на спортна тематика в игровата двигателна дейност ,,Подаване на топка между двама ".
3.Владее набор от музикално -двигателни игри ,,Танцът на пингвините ".
01.12.2020г.(вторник )
I. „ Математика " - Тема : ,,Числото осем и неговата цифра "
1.Има конкретна представа за количествения смисъл на числото 8.
2.Образува предметни групи от 8 предмета.
3.Разпознава и назовава цифрата на числото 8 ..
II. “Конструиране и технологии " - Тема ,,Коледна украса "
1.Умее да работи творчески с хартия и естетично да оформя изделия .
2.Изграждане на увереност в собствените възможности на детето .
|||.,,Изобразително изкуство " - Тема ,,За да сме бодри и здрави "
1.Избира конкретна тема и я изобразиява при рисуване , апликиране и моделиране .
2.Възприема и възпроизвежда знак - фигура .
3.Пресъздава впечатления и преживявания с различни изразни средства .